Olen kohta pari viikkoa kirjannut ylös kaikki hiilihydraatit, basaalit ja bolukset sekä liikunnan. Kuvittelisi, että kahdessa viikossa näkisi jo, mikä trendi verensokereilla on eri vuorokauden aikoina. Ja paskan marjat sanon minä!

Masentaa, kun tällainen panostus ei näy missään. Tai näkyyhän se varmaan alentuneena hba1c:nä, mutta en edelleenkään voi luottaa siihen, että aamusokerit on tasoa X, vaan aamulla verensokeri voi ihan yhtä hyvin olla 2, 12 tai 20mmol/l. Mittaan, säädän ja korjaan ja mistään ei tule koskaan sen valmiimpaa. Huomasin myös unohtaneeni, ettei mun pitänyt korjata alle kympin arvoja lainkaan: niin vain tänäänkin korjasin ennen ateriaa mitattua lukemaa puolella yksiköllä, kun mittari näytti seitsemän ja risat.

Se on tämä elämä, joka häiritsee diabeteksen hoitoa. Diabeteskeskuksen kaltaisessa internaatissa mulla menisi varmaan ihan hyvin, mutta kun on onneksi (!) elämäkin elettävänä. Tein yön basaaliin yhden muutoksen, seurataan nyt sitä sitten ja koitetaan elää tavallista arkea, jottei mikään häiritsisi mun diabetestä.

Ehdottelin muuten miehelle tänään perheenlisäyksen alulle panoa ja sain vastaukseksi vinon hymyn. Eikös se ole jäyhältä mieheltä jo selvä suostuminen? Kun nyt vain saisi tuon basaalinkin kuntoon, niin olisi helpompaa, tosin ehkäisy meillä on ollut vähän heikoissa kantimissa jo pitkään ;-D