Miehen palkaton rakennusvapaa on pian loppu. Hän aloittaa maanantaina uudessa työpaikassaan. Mua hirvittää tämä muutos arjessa: miten meidän raksan etenemisen käy, kun toinen on täydet päivät töissä. Onneksi mies itse suhtautuu töihin menoon innostuneesti.

Liinu-pieni lähtee mummun ja vaarin luokse viikonlopuksi. On puhuttu, että tyttö pääsee siellä veneretkelle ja uimaan. Minulla on jo etukäteen haikea mieli, mutta tyttö itse suhtautuu lähtöön innostuneesti.

Ja mitäs mulle itselle sitten kuuluu? Töissä on kuuma, mutta verensokerit on kuin unelmaa, niinkuin yleensä parin viikon ajan kuukautisten jälkeen. Näinä aikoina musta aina tuntuu, että oikeasti osaan hoitaa itseäni. Mun vanha pumpun raasku vaan syö pattereita ihan sikana, mutta onneksi uusi pumppu on luvassa. Viikonlopuksi minulle on tarjolla yllinkyllin tasoite- ja maalaustöitä. Näillä keleillä sitä voisi vain olla ja lekotella rannalla,  mutta ei kai minunkaan auta kuin suhtautua tiedossa olevaan työrupeamaan innostuneesti.