Nyt mulla alkoi loma. Se siis todella alkoi nyt, klo 21.14, koska otin tänään vielä iltahommia kotiin. Ja niitähän ei voi tehdä silloin, kun Liinu valvoo.

Koko päivä oli töissä niin hiton kiireinen, että mietin jo, pitääkö mun mennä perjantaina töihin, tehdä hommat rauhassa ja siirtää loman alkua maanantaille. Mutta vielä mitä: työpaikalle meno ei innostunut tipan vertaa, joten puursin ennemmin vajaat pari tuntia illalla omalla ajallani, jotta loma alkaa oikeasti jo tänään.

Ilmaisen työn teko on todella halveksuttavaa ja yleensä en sitä harrasta. Kyllä mua nytkin päähän otti, mutta oma ratkaisu ja valinta se oli, joten en valita siitä tämän enempää. Tavaksi en tuota kuitenkaan ota, siitä ei ole pelkoakaan.

Lomasuunnitelmista tärkeimmät ovat tietysti nuo raksa-asiat. Tällä "lomalla" Liinu on nimittäin hoidossa ja vasta sillä mun oikealla kesälomalla (juhannuksesta neljä viikkoa) tyttö on tietysti lomailemassa meidän, tai siis oikeammin minun kanssani.