Mun ei tekis mieli kirjoittaa tänne yhtään mitään koko raksasta. En ole jaksanut ajatella viime aikoina koko asiaa eikä siis nytkään koko juttu kiinnosta.

Vihdoin ja viimein joka ikinen iv-putki on eristetty. Sinänsä hyvä asia, mutta en osaa iloita siitä, koska aikaa siihen paloi aivan tolkuttomasti. Mutta onpahan sekin homma nyt tehty.

Appiukko jää meille nyt ainakin viikonlopun yli, lähtee todennäköisesti vasta tiistaiaamuna. Tuo vierailun pidentyminen oli jopa minun helppo hyväksyä: jos miehellä on apumies viikonloppuna, suurella todennäköisyydellä yläkerta on viikonlopun aikana villoitettu, muovit laitettu ja koolaukset paikoillaan.  Yksin mies ei millään ehtisi tuota tehdä, joten hyvä vain, kun appiukko on apuna.

Isäni tulee todennäköisesti maanantaina ja levyttää alakerran seinät toiselta puolelta. Tiistaina tulisi sitten sähkömies, joka vetää sähköt alakertaan. Ihania, näkyviä työvaiheita tulossa tuon iv- ja villahomman jälkeen.

Sähkömiehen tulo tarkoittaa sitä, että mun on ihan pakko päättää, millaisia valaisimia meille tulee. Valaisintyyppi jos mikä, määrää paikan ja valopisteiden määrän. Edelleen olen sitä mieltä, että niitä halogeenejä ei tule, mutta katsotaan nyt, mihin päädyn.

Pakko olisi minunkin pikkuhiljaa kiinnostua tuosta raksasta, kun päätöksiä on pian tehtävä ja mun rakennuslomakin (=ensimmäinen osa pidennettyä kesälomaa) painaa pian päälle.